خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/15 - 16:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
درخشان در دیدار با فرستادۀ ویژه رئیس جمهور سریلانکا:

تبادل تجربیات در زمینه کشاورزی فرصتی برای ارتقا سطح مراودات ایران و سریلانکاست

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا در دیدار با فرستادۀ ویژه رئیس جمهور سریلانکا، گفت: همکاری و تبادل تجربیات در زمینه کشاورزی پایدار و ارگانیک،آبیاری بهینه و به روز رسانی تجهیزات کشاورزی فرصتی برای ارتقا سطح مراودات فیمابین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه  ملت، محمد فلیل مرجان عاصمی فرستادۀ ویژه رئیس جمهور سریلانکا که برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است با عبدالناصر درخشان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.



درخشان با قدردانی از حضور هیأت عالیرتبه سریلانکا در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: مجلس شورای اسلامی و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا بر تحکیم و تقویت دوستی و همکاری با کشور سریلانکا تأکید دارد و باید یادداشت‌های تفاهماتی که امضا شده است هرچه سریعتر پیگیری و عملیاتی شوند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا در بخش دیگری از سخنانش همکاری و تبادل تجربیات در زمینه زراعت، علی الخصوص کشاورزی پایدار و ارگانیک، مهار آبهای سطحی و سیلاب ها، آبخیزداری، آبیاری بهینه و به روز رسانی تجهیزات کشاورزی را فرصتی برای ارتقا سطح مراودات فیمابین دانست.



درخشان در پایان بر توسعه و گسترش ارتباطات در بخش های صدور خدمات فنی مهندسی به سریلانکا و حوزه زیرساخت پالایشگاهی، نیروگاهی، جاده سازی، فرودگاهی و بندری تأکید کرد. 



سرمایه گذاری های مشترک فرصتی برای تقویت ارتباطات میان دو کشور



محمد فلیل مرجان عاصمی فرستادۀ ویژه رئیس جمهور سریلانکا با قدردانی از دعوت به کشورمان و شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت سریلانکا جایگاه و نقش مهمی برای توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران قائل است.



وی در پایان سرمایه گذاری های مشترک و حضور شرکتهای ایرانی در بخش های مختلف صنعتی و فنی سریلانکا را فرصتی برای تقویت ارتباطات میان دو کشور دانست./



پایان پیام

  • کد خبر : 324397
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار